Friday, 2024-03-29, 2:20 AM
Main
Registration
Login
persianrap
Welcome Guest | RSS
[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
  • Page 1 of 1
  • 1
Forum moderator: shayan, Moret, 3pehr  
Forum » Test section » persian rap » biography (بیوگرافی یاس)
biography
labkhandDate: Wednesday, 2009-02-04, 9:23 PM | Message # 1
Private
Group: user
Messages: 3
Reputation: 0
Status: Offline
[size=12]سلام به دوستان عزیز من قصد دارم اینجا بیوگرافی یاس یکی از معروف ترین رپرها رو بزارم

متولد سال 1982 میلادی _مصادف با 1361 شمسی
محل تولد : تهران
محل سکونت:سهروردی
کارمند اداره بازرگانی در تهران
یاسر در خانواده کاملا مذهبی بزرگ شده

یاسر از سن شانزده سالگی به موسیقی رپ علاقه داشت و از آن زمان به بعد به آن گوش میداد
هنگامی که پدرش برای کارهای تجاری به آلمان سفر می کرد برای او سی دی های خوانندگان سبک هیپ هاپ و به خصوصتوپاک را می آورد.
بعد از مرگ ناگهانی پدرش تمام مسئولیت خانواده بردوش او افتاد و توانست به سختی بدهی های پدرش را بپردازد

او در هجده سالگی فکر رفتن به دانشگاه کالج را از سرش بیرون کرد وبرای حمایت از خانواده اش _ مادر،برادرکوچکش و خواهرانش _ مشغول کار شد.
در این هنگام بود که شروع به نوشتن شعر کرد که خیلی زود تبدیل به متن آهنگ هایش شد او ازشش سال پیش خوندن رپ رو شروع کرده .
این کار باعث می شد تا او به یاد پدرش بماند

زلزله ی بم تاثیر عمیقی بر روی یاس گذاشت و باعث شد تا او اولین آهنگش را به نام بم بنویسد که ابتدای خواندن حرفه ای او بود.
او متوجه شد که توانایی گفتن تمام واقعیت ها را به زبان رپ دارد.

و تصمیم داشت تا برای کارهایش مجوز بگیرد ولی برای این کار با مشکلات زیادی مواجه شد و بارها مورد تمسخر قرار گرفت، ولی در نهایت موفق شد و توانست برای شش آهنگ از ده آهنگش مجوز بگیرد.
کارهای او مهمولا با بیان مشکلات اجتماعی جامعه شروع می شود و با امید پایان می یابد.او در آهنگ هایش ناسزا نمی گوید
و از بیان مسائل س-ک-س-ی وخشن اجتناب می کند

کارهای یاس امروزه به قدری موفق شده که به نوعی به استاندارد جدیدی در رپ فارسی تبدیل شده

ياس : " من در آهنگهايم فحاشي نمي کنم يا در مورد --- و خشونت نيز نمي خوانم. من مي خواهم که قادر باشم تا با افتخار آهنگهاي خود را درمقابل خانواده ام بخوانم . آهنگ هاي من معمولا با شکايت يا دردهاي اجتماعي شروع مي شوند ولي هميشه با اميد خاتمه مي يابند. اين بسيار مهم است که به نسل جوان القا کنيم تا به بالاترين درجه خود برسند و بهترين باشند

در سال 2006 ياس آهنگي نوشت به نام " سي دي رو بشکن " که درباره يک هنرپيشه زن خوشنام ايراني نوشته شده بود . کسي که قرباني يک توطئه غيراخلاقي شده بود . در آن آهنگ ياس از تمام مردمي که نقش در بي اعتبار کردن آن هنرپيشه داشتند انتقاد کرد و از همه درخواست کرد که جلوي انتشار آن مايه شرمساري را بگيرند و آن فيلم را از کامپيوترها و موبايل هاي خود پاک کنند.
آن آهنگ باعث بوجود آمدن خشمي در ميان جوانان ايراني شد و هزاران نفر نوشتند و اعتراف کردند که آن سي دي را شکسته اند. گفته شده است که آن آهنگ حداقل در ايران مابين 3-2 ميليون بار شنيده و دانلود شده. موسيقي ياس مرزها را درهم نورديد و به آن سوي آب ها رفت و اکنون او به سرعت به صداي نسل خود تبديل مي شود . براي ايرانيان داخل و خارج کشور از او تقريبا به توپاک ايراني ياد مي کنند

ياس در آهنگ " هويت من" از غرورش نسبت به ميراث و تاريخ ايران مي خواند و به فيلم جنجال برانگيز " 300 " اشاره مي کند ، آن آهنگ به نوعي از سرود ملي براي نسل هاي جوان تبديل شد ، به خصوص يهوديان ايراني که مشتاق براي ارتباط با فرهنگ و تاريخ غني خود هستند .

موسيقي او ، استاندارد جديدي براي رپ ايران به وجود آورد .و الهام بخش افراد بسياري شده و رپرهاي فارسي را به سوي خود مي آورد تا از سبکش با خواندن آهنگ هاي معني دار و مثبت پيروي کنند

یاس معمولاً در بخش انتهایی تکست‌هایش از امید می‌گوید؛ از این که می‌توان دوباره ساخت و دوباره‌اندیشید. بدون شک، او مجازترین رپر ایرانی است. حاشیه‌های *رپ* *رپ* در کشور ما مانند بقیة پدیده‌های اجتماعی نوظهور، حواشی‌ای فراتر از متن دارد. بسیاری از تازه‌واردهای این سبک، فقط ظواهر *رپ* مانند لباس و کل‌کل بازی‌ها و جنگ‌های خیابانی را آموخته‌اند و به مسائل مهم‌تری چون جنبة انتقادی و اصلاح‌گرایانة آن، توجه نمی‌کنند. اگر در غرب بعضی سعی کرده‌اند با این نوع رفتار و موسیقی،‌مدلی از اعتراض را به‌نمایش بگذارند، ما با یک رفتار غیرعقلایی و غیرایرانی به تقلید از بدترین ظواهر زندگی یک عده غیرهم‌وطن دست زده‌ایم. رپ‌خوان‌ها معمولاً لباس‌های گشاد می‌پوشند. شلوار گشاد با جیب‌های فراوان، یک رکابی بسکتبال که بر روی تی‌شرتی ساده پوشیده می‌شود و کلاهی که یا تا آخرین حد پایین آمده و یا کج قرار گرفته است. گردنبندی بزرگ که حتی ممکن است گردنشان را خم کند. از دیگر زلم زیمبوهای آویزان به آن‌هاست.

رپرها معمولا در راه رفتن هم سر و دستشان را تکان می‌دهند و زیر لب شعرهایی را زمزمه می‌کنند. شما شاید در خیابان افرادی را دیده باشید که کلاه خاصی بر سر دارند و با رفتارشان جماعتی را به خود مشغول کرده‌اند. یکی می‌خندد، یکی تعجب می‌کند و بعضی‌ها سر تکان می‌دهند. این‌ها همان دوستانی هستند که راه رفتن خودشان را فراموش کرده‌اند. این تیپ از رپ‌خوان‌ها در حال افزایش‌اند، با فرهنگی آمریکایی که هیچ سنخیتی با زندگی ما ندارد. آن‌ها برای جلب توجه و نشان دادن رپ‌خوان بودنشان معمولا در حال درگیری‌اند. برای هر حادثة کوچکی دعوا به راه می‌اندازند و قمه‌های آماده را از غلاف بیرون می‌کشند. متأسفانه تعداد زیادی از رپرهای مشهور پرشین *رپ*، به انواع و اقسام مواد روان گردان و اعتیادآور وابسته‌اند و با افتخار از این مواد در تکست‌ها سخن می‌گویند. اما در این میان هنوز رپرهای پاکی پیدا می‌شوند که مجدانه برای رسیدن به استانداردهای دریافت مجوز، تلاش می‌کنند. آن‌ها موجب شده‌اند که سیما نیز در برخی برنامه‌هایش، حداقل برای تفنن از آهنگ‌های *رپ* استفاده کند

الان هم که برای رکورد چند آهنگ واجرای چند کنسرت به امریکا رفته و ان شا الله به زودی بر میگرده
[b]


Message edited by labkhand - Wednesday, 2009-02-04, 9:29 PM
 
Forum » Test section » persian rap » biography (بیوگرافی یاس)
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:


| Copyright MyCorp © 2024 | |